Nyeregbepattanás előtt érdemes ellenőrizni a bicajt

2013. április 19. péntek, 11:46 Közélet
PDF
Bár egyes „őrültek” télen is kerékpárral járnak, azért a többség csak az igazi tavasz beköszönte után veszi elő a gépét a garázsból, tárolóból, sufniból. Akkor viszont, többhavi állás után nem érdemes egyből felpattanni a gépre, hanem előtte elvárható egy alapos gépátvizsgálás. Mindezt a volt válogatott kerékpáros, Hirth István (képünkön) is megerősítette, aki aranykezű szerelőként, nap, mint javítja a bicikliket.

– Rengetegszer, sokan elmondták, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, mikre érdemes elsősorban odafigyelni, mielőtt valaki a hideg évszak után elindul – szólt a dolgok lényegéről Hirth mester. – Mert bizonyos elővigyázatossági intézkedések betartásával, néhány kellemetlen élményt el lehet kerülni.

– Vágjunk bele, senkit se tartsunk kétségek között!
– A gumik állapotával érdemes kezdeni a revíziót. Hiszen azok lehetnek puhák, rosszabb esetben laposak. Aki úgy megy velük, az tönkreteheti a belsőt, de akár a külsőt is.

– Azért ezt viszonylag könnyű látni, észlelni!
– Mégis jobb, ha felhívjuk rá a figyelmet! De azért ennél hasznosabb tanácsok is akadnak. Például, ha meleg, fűtött helyen állt a kerékpár, akkor a zsírok kiszáradhattak a csapágyakból. De a láncot, a váltót is érdemes óvatosan megolajozni.



Hirth Istvánénál jobb kezekbe aligha kerülhet kétkerekű szerkezet

– Nem csak menni kell, de néha a megállás is fontos.
– A fékpofák állapotáról szintén érdemes meggyőződni. Ha kopottak, netán a működtető szerkezet akadozik, az is komoly gondot okozhat. Néha elég a beállítás, máskor a csere is elkerülhetetlen. Ugyanez igaz a modern tárcsafékekre is. A bowdenek minősége sem közömbös, hiszen kiszálasodhatnak, nagyobb erőkifejtésre elszakadhatnak.

– Ha mégis elindulunk, nem árt, ha látunk, ha minket is észlelnek az utakon.
– A kerékpározók jelentős része nem veszi kellően komolyan a világítást, sem elöl, sem hátul. Pedig nem túlságosan nagy összegért lehet lámpákat vásárolni. Nem elsősorban azért, hogy a kerékpáros mindent észrevegyen, bár az sem lényegtelen. De fontosabb, hogy az autósok tudjanak a kerekezőről. Mert sötétben, a biciklisek „settenkedése” komoly veszélyforrást jelenthet. Ezen javít egy jelzőmellény, ami akár életet is menthet.

– Az alapvető előkészületeket mindenki elvégezheti maga is?
– Némi tapasztalattal igen, de természetesen, a szakemberre bízva a feladatot, még nyugodtabban vághatunk neki a napi távnak.

A hozzászólásokat lezártuk. Nem küldhet több hozzászólást.

Hirdetés
Hirdetés