Jelentős változások a baranyai megyeszékelyen

Közélet
PDF
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
A vízellátás javításán kívül, még számos dolgot szerettek volna megoldani a város vezetői. Ilyennek számított a pécsi Kossuth tér rendezése, a Mecsekre (képünkön a hegység egy része látható) induló mikrobuszok ügye, valamint egy új vásártér kialakítása is. Mindezek nem a mai nap problémái, inkább az öt évtizeddel ezelőtti időket elevenítik meg. Mert a gondok 1963-ban, június elején várták azt, hogy elháruljanak.

A Kossuth térből még véletlenül sem szerettek volna az akkori, fél évszázaddal korábbi politikai vezetők közparkot formálni. Inkább ötven személyautó, meg ugyanannyi társasgépkocsi elhelyezésére alkalmas parkolóhely kialakítását helyezték kilátásba. Az illemhely bezárása is a tervezett eljárások közé tartozott. A közterület névadójának szobrát pedig mindenképpen közelebb szerették volna tenni a Bem utca (ma Irgalmasok utcája) tengelyéhez.

Emellett a Mecsek-munkabizottság viszont megállapította, sem az anyagi, sem a műszaki feltételei nem voltak meg a hegyi kisvasút fejlesztésének. Éppen ennek okán, inkább a Budapesten már bevált mikrobuszok beszerzését szorgalmazták a szakértők. Amikkel az elképelések szerint, fejleszteni lehetett volna a közlekedést a hegyre, egy korszerű megoldással. Ahhoz azonban két, másfél méter széles utat kellett volna kialakítani, a felfelé, illetve lefelé haladó járatok számára.

A város vízellátása gyakran ütközött nehézségékbe. Ennek megelőzésére, tíz új mélységi kút fúrását kezdeményezték az elöljárók, méghozzá a pellérdi területen. Ennek ellenére sem tudták azonban a nagy nyári melegek idejére garantálni a tökéletes szolgáltatást, az azért felelős személyek.

Új vásártér kialakítását szintén a célfeladatok közé vette a városi tanács. Mivel a korábbi vásártéren egy nagy irodaház, illetve két autójavító bázis épült fel, hát kénytelenek voltak egy másik placcot kijelölni. Ki is csúsztak a határidőből, amire kiötlötték, miszerint a Kovácsteleptől nyugati irányban lévő, a Szigetvárra vezető 6-os számú főközlekedési út, meg a vasútvonal közötti szántóföldeket tartották a feladat ellátására alkalmasnak.

A Lenin tér (napjainkban Indóház tér) átépítése sem zajlott a tervezett ütemben. Annak egyszerű volt a magyarázata. A kivitelező hatóság ugyanis az elképzelt szökőkutat törölte a megvalósításra váró létesítmények jegyzékéből. Ez viszont keresztülhúzta a korábbi elképzeléseket. Szóval, akkoriban sem mentek könnye a dolgok, álom csak részben, mások meg egyáltalán nem valósultak meg.

A hozzászólásokat lezártuk. Nem küldhet több hozzászólást.

Hirdetés
Hirdetés