Gázüzemű buszos varázslat

2013. június 13. csütörtök, 12:55 Közélet
PDF
A pécsiek akár örülhetnének is, hiszen egy új, gázüzemű autóbuszt kipróbálására nyílik lehetőségük. A jeles eseményre 2013. június 17-én kerülhet sor. A gázzal működő motor károsanyag-kibocsátása minden szigorú előírásnak megfelel. De senki ne „aggódjon”, elterjedése a déli végeken szinte esélytelennek tűnik. Mert az elektromos busz (képünk is azt mutatja) is csak egy múló pillanat volt, a város közösségi közlekedés történetében.

Sűrített földgázt használ üzemanyagként az a gépjármű, ami rövid pécsi próbaútját hamarosan lefuthatja. A szerkezet nyilván jó, hasznos, környezetbarát. Csakhogy, Pécsett most más idők járnak. Egyrészt, újra dízelhajtású buszok váltják le a régebbi, már nagyon füstölő, rozoga elődeiket. Másrészt, igaz, hosszabb távon, de kötött pályás közlekedési fejlesztés is várható. Magyarul, visszatérhet a településre a villamos, bár horribilis összegek röpködnek a levegőben, amikor szakértők szólnak a beruházással kapcsolatban.

Azért azt se feledjük, néhány hónappal ezelőtt, egy kínai fejlesztésű, teljesen elektromos szerkezet is suhant az utakon, szinte teljesen hangtalanul. Aztán kiderült, az úgynevezett energiaérdekek, a kőolajszármazékokban érdekeltek erősebbnek bizonyultak, illetve bizonyulnak. Bár beláthatatlanul hasznos lenne a villamos energiával hajtott autóbuszok hadrendbe állítása, de arra szinte semmi reális esély sincsen. Egyrészt mert drágák, másrészt mert nem európai gyártásúak, azaz messziről kerülnének ide, máshol teremtve munkahelyeket.

Arról nem is szólva, hogy amikor Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke legutóbb a baranyai megyeszékelyre látogatott, akkor arról szólt, hasznos lenne a mi iparunk támogatása, azaz itthon készült eszközök beszerzésére ösztönözte a helyi politikusokat.

Trolibuszt is tervezetek ide

Korosabb lokálpatrióták talán még emlékezhetnek rá, miszerint itt, az elmúlt évszázad nyolcvanas éveinek elején, tervbe vették, hogy trolibuszokat telepítenek. Készült beruházási terv, látványrajzokkal szédítették az embereket, abban az időben. Az első járat Uránváros, valamint Kertváros között vitte volna a lakosságot. Még az is egy társadalmi párbeszéd részét képezte, milyen mértékben rontaná a városképet a felső vezeték. De senki se kárhoztassa a memóriáját, ha nem tudja felidézni az eseményeket. A gyakorlatban ugyanis egyetlen kapavágás sem történt az ügyben.  

Hozzászólások

 
0 #1 2013-06-19 20:52
Kellenek az új buszok, és ez jó.

Bp.-en is újabban jobbnál jobb buszok, villamosok vannak, ennek is lehet örülni.
Hogy már ne csak mindig lamentáljunk!

A Hunyadi úton a dzsámi mögött áll az új, sárga, nyitott városnéző pécsi busz. 26 km, 1500 Ft, egyórás program rádiós "idegen-vezetéssel". Jónak gondolom, hiszen a Pécsre érkező turista ennél jobban nem tudja megismerni a várost, hiszen még a Dömör-kapuhoz is felmegy.
Idézet
 

A hozzászólásokat lezártuk. Nem küldhet több hozzászólást.

Hirdetés
Hirdetés