Nincs nagy felhajtás a felhajtóágon

2013. július 22. hétfő, 14:33 Közélet
PDF
A munka folyik, a forgalom meg másfelé megy. Így van ez rendjén, ha egy felüljárót, vagy annak egy részét javítják a szorgos kezek. A pécsi Árpádról elnevezett műtárgy esetében is ez zajlik, a nyári meleg kellős közepén (képünk a helyszínen készült, dologidőben, de a tábla egyes adatait szándékosan kitakartuk). Szeptemberig mindenképpen marad a kényelmetlenség, a kerülőút, a Kertváros felé hajtóknak. Aztán viszont visszaállhat a régi rend.

A feladat, amit a kivitelezők elvégeznek, nem más, mint az 58-as számú főút felé vezető ág szigetelési és állagmegóvási munkálatai. Amit Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata rendelt meg.

A helyszínen éppen állványoztak, meg védőhálót feszítettek ki a szakmunkások, a hétfői nap során, délidőben. Fontos információ: a gyalogos forgalom a túlsó oldalon haladhat, az eseménnyel szoros összefüggésben. Már, ha valaki például az Alsó malom utca felé szeretne eljutni.

A nemrég megkezdett építkezés már nem tűrt halasztást, muszáj volt elkezdeni a feladatot. Az más kérdés, ha korábban nem bitumenezték volna le a vízelvezetőket, akkor nem romlott volna le rohamosan a hídtest azon része, amit a felgyülemlett csapadék hosszasan áztatott. végül a beton engedett. Aminek következtében, rövid idő alatt évtizedeket romlott az egész híd állaga, műszaki értelemben.



Aki a déli irányba szeretne menni, annak előbb északi útvonalat kell választania

Jelen pillanatban tehát látványos dolgok nem történnek a vasúti pálya mentén, pár méterrel. Azt viszont nem árt tudni, az arra sétálók, paravánok között, ám folyamatosan mehetnek déli, illetve északi irányban. Hiszen a munka dandárja fölöttük, a betonelemek másik felén zajlanak.

De az autósok jó ha tudják, egyelőre számukra nem megengedett a felhajtás. Szeptember hónap a határidő, bár a kihelyezett tájékoztató tábla pontosan nem határozza meg a napot. Vagyis 30 lehetőség adódik, az ünnepélyes forgalomba helyezésre.

Nem egyszerre adták át

Az Árpád felüljárót tulajdonképpen sehogyan sem hívták, amikor vélhetően 1974-ben (az időpont pontosan nem ismert) megnyitották a forgalom számára. Az úgynevezett felhajtó részt csak évekkel később fejezték be. Ott állt torzón a dolog, mert vélhetően a pénz hiányában, leállt a kivitelezés. Aztán előbb a lehajtó oldalt fejezték be, ami nyilvánvalóan az olcsóbb megoldásnak számított. Végül csak-csak elkészült, a sofőrök legnagyobb örömére, a sokáig befejezetlen mű. Aztán el is nevezték az egészet, bár egyes térképek azt nem tüntetik fel. De az már egy másik korszak másik története!

Hozzászólások

 
0 #1 Dzsó 2013-07-25 11:12
Na most, ha a szakemberek végre tényleg szakértő módon csinálják meg a híd felhajtóját, akkor talán remény van arra, hogy 10 évig is rendben lehet a dolog.
Idézet
 

A hozzászólásokat lezártuk. Nem küldhet több hozzászólást.

Hirdetés
Hirdetés