Több mint 50 művész, köztük francia, svéd, finn és magyar alkotók tisztelegtek az idén 100 éves Bauhaus elÅ‘tt a Pécsi Galéria szeptember 6-án megnyÃlt kiállÃtásán. A tárlat a 20. század elsÅ‘ felének legjelentÅ‘sebb művészeti intézményét elsÅ‘sorban grafikai, könyvművészeti és intermediális műfajokon keresztül közelÃti meg.
A tökéletességre való törekvés és a folyamatos fejlÅ‘dés minden szinten megmutatkozik a Pannon Filharmonikusok működésében. A közönség megtapasztalhatja mindezt az évad darabjait hallgatva, melyek során minden szezonban bemutatásra kerül egy-egy kuriózumnak tekinthetÅ‘ mű. A muzsikusok számára ugyancsak kiváló visszajelzés, hogy évrÅ‘l-évre nÅ‘ a szakma vagy a közönség által odaÃtél dÃjak sora.
Hölgyeknél a babavárás és a hangszeres játék időnként nehezen fér meg egymás mellett. Szó szerint. Herczeg Nóra, a Pannon Filharmonikusok csellóművésze már jócskán benne volt a gyermekvárás időszakában, amikor még a zenekarban játszott. Növekvő pocakja miatt a muzsikálás egyre nehezebbé vált számára, jelezve, hogy itt az idő egy másfajta szerepre, immár a családon belül.
A koncerteken mindig komoly művész, Varga-Deák Márta szeme már a megérkezése pillanatában huncutul mosolyog, nem nehéz oldott beszélgetést folytatni vele olyan dolgokról, mint a gyermeknevelés, a művészi pálya, vagy az előtte nyitva lévő német nyelvkönyv. Utóbbival komoly terve van, hiszen a doktori tanulmányai befejezéséhez szükséges két nyelvvizsga, amelyből egy már megvan, a német lesz a második. Nem rejti véka alá, hogy inkább a disszertációjával foglalkozna, hiszen annak a gyakorlati élethez, a hegedüléshez, sokkal több köze van. Persze, megadóan bevallja, hogy a célok eléréséhez néha nagy alázatra van szükség, ami ismerős a számára, mivel a zenekari munka is igényli ezt a fajta szemléletet. A gyermeknevelésről nem is beszélve…
|
|
|
|
22. oldal / 23 |