A 2023/24-es tanévben a Nemzeti Tehetség Program támogatásával komplex tehetséggondozó programon vettek részt a Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészeti Iskola gimnáziumi tanulói.
Az egész tanéven átívelő 88 órás szakkör keretein belül egy innovatív, a természettudományokat és a robotikát összekapcsoló foglalkozássorozat került megvalósításra. A tanulók megismerkedtek a robotika, a 3D tervezés-nyomtatás alapjaival, a Mars kolonizációjához szükséges feltételekkel és az ezzel kapcsolatos legfrissebb kutatásokkal.
Foglalkoztak többek között a Naprendszer bolygóival, különös tekintettel a Marsra. Megismerkedtek az űrutazáshoz szükséges eszközökkel, a Naprendszerben működő űrszondákkal, az égitestek felszínén működő űreszközökkel. A természettudományos témához mérnöki, informatikai, matematikai feladatokat kapcsoltak a pedagógusok, melyet digitális eszközökkel és manuális tevékenységgel oldottak meg. A robot építése és programozása, a 3D-s modellek alkotása során a tanulóknak lehetősége volt a megmérettetésre, csoportmunka keretében az egymástól való tanulásra, illetve egymás tanítására is. A versenyszellem motiválta őket az újfajta komplex gondolkodásra. Az oldott légkörben megtartott szakköri foglalkozásokon fejlődött az együttműködési készségük, a problémamegoldó gondolkodásuk, a kreativitásuk, az önkritikájuk, a kommunikációjuk.
Több egynapos tanulmányi kiránduláson vettek részt a diákok. A Zselici Csillagparkban, a foglalkozásokon megismert csillagászati fogalmak elmélyítését játékos, élményalapú formában, tapasztalás útján bővítették a Csillagpark munkatársai. A budapesti Csodák Palotájában kipróbálták a tudományos szórakoztatóközpont attrakcióit. Megismerték a Naprendszer fizikájának és az űrkutatás eredményeinek részleteit. Részt vettek egy laborfoglalkozáson is, ahol a fizikai érdekességeivel találkozhattunk. A Pécsi Tudományegyetem 3D Nyomtatási és Vizualizációs Központjában a legmodernebb 3D vizualizációs és kivitelezési technológiák alkalmazásával és a a különböző kutatás-fejlesztési és innovációs területekkel ismerkedtek a tanulók.